5 March 2015

Bab 15

DARI  jauh lagi,Nurin Aira sudah melihat senyuman yang terukir di bibir Alia.Senang hati, melihat anaknya gembira.Nurin Aira memakir Myvi ungunya di sebelah jalan.Alia sudah melambai-lambai ke arahnya.Nurin Aira asyik memandang ke arah anaknya tanpa menghairaukan keadaan sekelilingnya.
             “Au…aduh!” Nurin Aira terjerit kecil.Dia jatuh ke tanah selepas terlanggar pintu kereta mewah seseorang.Dia tidak perasan pemandu kereta Porsche tersebut ingin keluar.
            Nurin Aira memandang tajam ke arah lelaki itu.Dia bangun lalu menyapu-yapu pasir yang melekat di baju kurung.
           “Tak nak minta maaf ke?” angkuh lelaki itu berkata.Dah tahu salah,minta maaflah!
           Ewah-ewah dia yang salah,aku pulak yang kena minta maaf.
          “Bukan encik ke yang salah? Buka pintu tak tengok orang!”
         “Bukan cik ke yang salah? Jalan tak tengok kiri kanan!” selamba lelaki itu berkata-kata.
          Bulat mata Nurin Aira melihat wajah selamba yang memakai cermin mata hitam itu. Lelaki itu masih memakai pakaian pejabat.
            “Dah tahu diri tu salah,boleh lagi salahkan orang.Harap je pakai kereta mewah,tapi perangai menyalahkan anak jin.” Terus Nurin Aira menghamburkan marahnya.Tanpa membuang masa terus dia melangkah ke Tadika Alia.
             Terjengil biji mata lelaki itu.Pantas tangannya menutup pintu kereta Porsche miliknya.Dia mengejar wanita yang memakai baju kurung moden warna putih ungu.
            “Cik,cakap apa tadi?” lelaki itu menghalang laluan Nurin Aira.
            “Saya cakap apa?” Nurin Aira bertanya balik.
             “Cik,cakap saya anak jin ya?”
            “Oh,yang itu…saya tak cakap pun encik anak jin.Saya cuma cakap, perangai cik mengalahkan anak jin. Itu je! Kenapa, encik nak ke jadi anak jin?” Nurin Aira membetulkan tanggapan lelaki itu.Dia ketawa kecil!
           Kurang asam perempuan ini!
           Nurin Aira tidak betah melayan lelaki ini.Dengan pantas tangannya membuka pintu pagar tadika Alia.
http://www.amazingcounters.com/sign-up3.php